KİŞİSEL BAKIM ve DİYET MARKETİ

Anti Selülit Besinler Nelerdir?

Hemen her kadının (10 kadından 9'u) kabusu olan Selülit aslında; deri altında düzensiz ve aşırı yağ birikimi ile oluşan, özellikle bacak, kol ve kalça bölgesinde toplanan ve görüntüsü portakal kabuğunu andıran bölgesel bir doluşum bozukluğudur.

Maalesef kilo fazlalığınız olmasas bile selülitiniz olması muhtemel :( Çünkü temelde selülitli bölgede kan dolaşımı yavaşlamış demektir. Temel nedenleri arasında;

** Fizyolojik ve hormonal farklılıklar

** Östrojen fazlalılığı

** Yetersiz fiziksel aktivite

** Düzensiz yaşam tarzı (uyku ve öğün saatleri düzensizliği)

** Yüksek Karbonhidrat ve yağ tüketimi

** Yetersiz sıvı tüketimi

** Stress

** Aşırı dar kıyafetler, topuklu ayakkabılar :(

** Sigara ve alkol kullanımı.

3 tip selülitten bahsedebiliriz:

1.Derece: Dışarıdan belli olmaz ancak doku parmakla sıkıştırıldığında portakal kabuğu görüntüsü alır.

2.Derece: Dışarıdan hafif bir şekilde belli pozisyonlarda görülür.

3.Derece: Oldukça belirgin ve bazen ağrılara sebep olan boyuttadır.

Selülit, deri altında düzensiz ve aşırı yağ birikimi ile oluşan, özellikle bacak, kol ve kalça bölgesinde toplanan, görünümüyle portakal ile özdeşleştirilen bölgesel bir dolaşım bozukluğudur.

Kaynak https://www.diyetkolik.com/selulit-nedir-neden-olusur-nasil-onlenir/
Selülit, deri altında düzensiz ve aşırı yağ birikimi ile oluşan, özellikle bacak, kol ve kalça bölgesinde toplanan, görünümüyle portakal ile özdeşleştirilen bölgesel bir dolaşım bozukluğudur.

Kaynak https://www.diyetkolik.com/selulit-nedir-neden-olusur-nasil-onlenir/

Selülit oluşumuna katkı sağlayan diyet uygulamaları nelerdir diye sorduğumuzda aslında cevap hepimizin aklına geliyor. Riskli besin ve diyet hatalarını şöyle sıralayalım:

x Aşırı Şekerli gıda tüketimi (yani yüksek karbonhidrat)

x Aşırı Tuz tüketimi (buna karşın bir de yeterince su içmediğimizi düşünürsek..)

x Yetersiz Sıvı tüketimi (özellikle su)

x Aşırı Çay, Kahve tüketimi (kafein her zaman avantaj sağlamıyor maalesef)

Selülit oluşumunu tetikleyen besinlerin yanı sıra bazı besinler de avantaj sağlar. Bu besinlerden her gün, en az üçünü, tüketmeye, özen gösterin.

Soya : İçeriğindeki fitoöstrojenle östrojenin görevini taklit ediyor ancak östrojenin reseptörlerine bağlanmadığı için kolajenin yıkılmasını önlüyor. Ara öğünlerde Soya Sütü doyurucu bir tercih olabilir.

Üzüm Çekirdeği, Toz Kakao : İçeriğindeki bioflavonoidler sayesinde kolajeni yıkan enzimleri bloke ediyor ve bağ dokusuna destek oluyorlar.

Maydanoz, Brokoli, Karnabahar, Portakal : C vitamini kolajen yapımında önemli bir rol oynar ve böylece deri altındaki bağ dokusunu güçlendirir. Her sabah kahvaltıda bol miktarda maydanoz veya yeşil biber tüketebilirsiniz.

Su : Bol su içmek kan dolaşımının düzenlenmesini sağlar ve ödemin oluşmasını engeller.  Günde en az 2.5-3 litre su içmelisiniz.

Kuşkonmaz, Beyaz ve Kara Lahana : Ödem söktürücü ve toksin atma özelliği nedeniyle bu besinler sofranızda sık sık yer almalı.

Somon Balığı : İeçriğinde bolca bulunan Omega -3 damarları genişleterek kan akışının ve dolaşımının rahatlamasına katkıda bulunur. Haftada 2-3 gün balık tüketin.

Keten Tohumu : Yine Omega-3'ten zengin bir besin. Ara öğünlerde yoğurdunuza katarak tüketebilirsiniz.

Soğan ve Sarımsak : Kan basıncının ve dolaşımının rahatlamasını sağlarlar. Her gün yemeklerinizde ve salatalarınızda bu ikiliden bolca bulunsun.

Ananas : İçeriğinde bulunan bromelain enzimi sayesinde yağ hücrelerinin çevresini saran deforme olmuş kolajen dokuyu parçalıyor ve yağların depolanmasını ve bölgesel ödemi de engeller. Her gün 1-2 ince dilim taze ananas tüketmelisiniz.

Zencefil : Kanı inceltici fonksiyonu sayesinde dolaşımı rahatlatıyor. Bitki çaylarınıza ekleyerek harika bir aroma kazanabilirsiniz.

Muz : İçeriğindeki potasyum ile kan basıncını düşürerek dolaşıma yardımcı oluyor ve dokuları atık maddelerden temizliyor. Muzun yanı sıra Karpuz, avokado, havuç, fasulye ve bezelye de fazla miktarda potasyum içerir.

Kereviz : Kan damarlarının kasılmasını engelleyerek dolaşımın rahatlamasını sağlıyor.

Yeşil Çay : İçeriğindeki kateşin ile yağ yakımını hızlandırıyor. Günde iki fincan yeşil çay içmenizde fayda var.

Domates Suyu : Domates vücudu toksinlerden arındırıyor. Günde 2-3 bardak domates suyu içerek selülitlerin giderilmesine yardımcı olabilirsiniz.

 

Dr. Diyetisyen İrem Kaya Cebioğlu